Een overzicht van onze merken

Onze collectie monturen omvat modellen van gerenommeerde merken en ontwerpers. Kijkt u er op uw gemak maar eens naar.

Adidas

Adidas is een wereldwijd bekend sportmerk, dat zich continu voortontwikkeld met oog op de sportwereld. Adidas ziet sport als momentopnames. Elk moment is een nieuwe kans voor de atleet om het beste uit zichzelf te halen. Zij proberen de sportwereld op een duurzame manier te onderhouden en verder te ontwikkelen. Deze duurzame sportieve brillen zijn dan ook ideaal voor de  actieve drager.

Chanel

Gabrielle ‘Coco’ Chanel werd in 1883 geboren in Frankrijk onder armoedige omstandigheden. Op haar 12e wordt ze in een weeshuis geplaatst waar ze een sterk karakter ontwikkelde met een groot verlangen naar vrijheid. Haar  tegendraadse visie resulteerde in heel wat  opspraak; zo droeg zij een broek in een tijd dat  vrouwen enkel jurken behoorden te dragen en ging zij in het zwart gekleed terwijl dit alleen geaccepteerd werd tijdens begrafenissen. Haar visie ging echter altijd gepaard met een ongekende elegantie en dat komt ook terug in de eyewear.

Dolce & Gabbana

Ontwerper Domenico Dolce is een trotse Siciliaan, Stefano Gabbana is een moderne Milanees. Samen bundelen de heren in 1985 hun krachten en lanceren Dolce&Gabbana. Zowel weelderige highfashion als een energieke en sportieve stijl zien we terug in de vaak opvallende ontwerpen van Dolce&Gabbana.

Dutz

In 2005 begon Dutz als Nederlands brillenmerk; inmiddels met wereldwijde bekendheid. Ze hebben hard gewerkt en altijd goed geluisterd naar de klanten. Altijd net dat extra stapje gezet om zich te onderscheiden van de rest. Niet teveel regels, veel op gevoel.  Zo kleurrijk, zo onderscheidend. Soms zo anders, maar bovenal: So Dutz!

Esprit

Esprit is een internationaal fashion label, dat sinds 1968 staat voor stijl en kwaliteit. Opgericht in San Francisco, door Susie en Doug Tompkins, werkt Esprit vanuit creativiteit en verantwoordelijkheid, vermengd met een zonnige Californische levenshouding.
Ongedwongen stijl, authenticiteit en een easy-going leven, vormen het hart van de filosofie van het merk. Esprit heeft de ambitie om uit te groeien tot het beste casual fashion brand met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding door het opnemen van trends en vernieuwing in kleur, materialen en vormen, uitgedrukt in de ongedwongen, relaxte en comfortabele Esprit stijl.

Etnia Barcelona

Fulgencio Ramo was de grootvader van de oprichter van Etnia Barcelona. Zijn passie voor zonnebrillen kwam voort uit jarenlang werken in een zonnebrillen-fabriek in Barcelona. Hier werkte hij net zo lang totdat hij zijn eigen bedrijf kon beginnen. Eenmaal voor zichzelf begonnen kwamen ook zijn dochters voor hem werken, waarna het stokje vervolgens werd doorgegeven aan de kleinzoon van Fulgencio, de 17-jarige David Pellicer. David ging aan de slag in het familiebedrijf. Met de kennis en waarden van twee generaties besloot hij nieuw leven en een frisse look in te brengen. Daar is Etnia Barcelona uit ontstaan, een kleurrijk merk met verrassende combinaties in patronen en kleuren.

G-star Raw

Sinds de oprichting in 1989 is de filosofie van het Nederlandse merk G-Star altijd ‘Just the Product’ geweest.

Deze doelbewuste benadering heeft geleid tot veel innovatieve toepassingen van denim zoals het principe van ‘luxe denim voor op straat’, waarbij hoogstaand vakmanschap wordt toegepast op streetwear en de ontwikkeling van een 3D denimsilhouet door de toepassing van architectonisch en driedimensionaal design.

Gucci

Het merk Gucci is meer dan 90 jaar oud en wordt wereldwijd gezien als één van de meest succesvolle en invloedrijke luxe fashion merken. Het van oorsprong Italiaanse merk is nu een echte leider op de modemarkt. De stijl is modern Italiaans en altijd fashion forward.

Guess

De vier Marciano gebroeders, geboren rond 1940, komen uit Marokko en zijn opgegroeid in Marseille. Deze broers hebben het beroemde merk Guess opgebouwd in 1970 en zijn sindsdien uitgegroeid tot één van de meest bekende kledingmerken over de hele wereld. De stijl van Guess bestaat uit aandacht voor detail en Europese pasvorm. Guess staat voor passie, vrijheid en avontuur.

Hugo Boss

Hugo Boss is een modemerk dat zijn oorsprong vindt in het Duitse plaatsje Metzingen in 1923. De verfijnde en internationale dames- en herenmode van het HUGO BOSS merk bieden u alles wat nodig is voor een stijlvolle garderobe. Vul uw outfit aan met mooie en bijzondere accessoires zoals schoenen, parfums, brillen en horloges en nog veel meer. Met HUGO BOSS krijgt u gegarandeerd geraffineerde designs, de hoogwaardigste materialen en vakmanschap van het hoogste niveau.

Lindberg

Lindberg eyewear staat voor een andere manier van denken: exceptioneel design en hoge kwaliteit materialen. Elk montuur is een technisch hoogstandje van perfect vakmanschap. Een echt statement.

Lindberg ontwerpen bestaan uit verantwoorde materialen, speciaal geselecteerd voor tijdloze elegantie, uitzonderlijke stevigheid en een kenmerkende visuele indruk. Deze monturen worden gemaakt van materialen zoals titanium, acetaat en voor meer exclusiviteit zelfs in natuurlijk buffelhoorn.

Lindberg monturen zijn niet te vergelijken met andere merken. Het merk staat voor een unieke mix tussen aandacht voor detail, gepatenteerde technologieën en persoonlijk vakmanschap om zo een uitzonderlijke bril te maken.

Maui Jim

Alhoa Misschien wel de beste zonnebril ter wereld. Wie er ooit een heeft opgezet doet hem niet meer af! Heldere en felle kleuren komen tot leven via de Maui Jim lenzen.

De gepolariseerde lenzen voorkomen verblinding. Maui Jim begon op het strand onder de Hawaiiaanse zon en is nu het snelst groeiende bedrijf ter wereld dat gepolariseerde zonnebrillen maakt.

Maui’s PolarizedPlus 2 technologie was een ware revolutie op de zonnebrillen markt. Maui’s Evolution is SuperThin glas met het gevoel van polycarbonaat, welke perfect is voor op op sterkte.

De MauiPure biedt heldere visie middels een SuperThin glas lens, is krasbestendig en voldoet aan alle slagvastheid normen. De levertijden zijn snel en de brillen kunnen ook op sterkte gemaakt worden.

Michael Kors

In 1977 start Michael Kors zijn studie aan het Fashion Institute of Technology in New York, en met succes! Slechts vier jaar later lanceert hij zijn fashion collectie bij het prestigieuze warenhuis Bergdorf Goodman. In 2000 opent het merk Michael Kors zijn eerste flagship store op Madison Avenue. Zijn tassen, juwelen en eyewear zijn gewilde fashion accessoires die  heel wat vrouwenharten sneller doen kloppen. Niet voor niets werd Michael Kors uitgeroepen  tot Women’s Wear Designer of the Year. Veel van zijn iconische ontwerpen zoals he MK logo en dieren prints zien we terug in de eyewear collectie van het merk.

MODO

Alleen een naam of  merk is allang niet meer genoeg om het verschil te maken. Toegevoegde waarde is steeds belangrijker.
MODO is Italiaans voor “My Way” en verwijst naar de Italiaanse roots van dit originele merk dat is opgericht in 1990 en haar hoofdkantoor in Soho New York heeft. Het trendy en minimalistische design vindt plaats in New York en Zweden. MODO staat voor betaalbare luxe en kwaliteit (Made in Japan).

Oakley

Het merk Oakley is in 1975 opgericht door ‘mad scientist’ Jim Jannard. Zijn eerste uitvinding was een speciaal rubber voor motorcross handvatten en zit nog steeds verwerkt in de eyewear collecties. Na handvatten kwamen er goggles en brillen en dankzij de verschillende Oakley technieken, is Oakley de meest gedragen zonnebril onder topsporters. Daarnaast zijn deze technieken ook verwerkt in de Lifestyle eyewear.

Prodesign

Prodesign Denmark richt zich op het creëren van een samenhang tussen het gezicht en de bril, met de ambitie om brillen te ontwerpen die de beste kwaliteiten van het gezicht accentueren. Met innoverende modellen, mooie details en de beste keus in materialen. Het bedrijf is opgericht in 1973 door opticiëns, waardoor het bedrijf inmiddels al meer dan 40 jaar  een uitgebreide kennis heeft van zowel de optiek als het bedrijfsleven. Met oog voor de klant maakt Prodesign ‘gezichts-vriendelijke’ monturen met een hoog comfort.

Ray-Ban

In 1929 laat de Amerikaanse Air Force onder leiding van Generaal MacCready een zonnebril ontwerpen die tegen de extreme condities bestand is waar piloten mee te maken hebben. Het model is een Aviator met G15 lenzen. De naam Ray-Ban werd officieel als merk gedeponeerd in 1937 en dit wordt dan ook gezien als de geboorte van het merk.

De Aviator werd rap opgevolgd door andere iconen zoals de Wayfarer, Clubmaster en Round brillen, die Ray-Ban hebben gemaakt tot way het nu is: het meest iconische zonnebrillen merk ter wereld met een uitgebreide selectie brillen die de grenzen tussen fashion en functie doen vervagen.

Silhouette

Het Oostenrijkse merk Silhouette voor brillen en zonnebrillen werd opgericht in 1964. Het hoofdkantoor en de grootste fabriek bevinden zich in Linz, Oostenrijk. De oprichters van het merk waren de eersten die brillen introduceerden als mode- accessoires in plaats van technische hulpmiddelen en werden zo al snel bekend in heel West Europa. De naam is van Franse oorsprong omdat mode toendertijd voornamelijk uit Frankrijk kwam. Sillhouette maakt comfortabele, maar vooral elegante monturen die technisch zeer goed in elkaar zitten.

State of Art

Sinds 2013 wordt de State of Art Eyewear collectie op de markt gebracht door More Eyewear, één van Nederlands snelst groeiende leveranciers van monturen. De collectie is samen met de ontwerpers van State of Art door More ontworpen.

Tom Ford

In 2004 besloot de Amerikaan Tom Ford de Gucci Group te verlaten, daarna lanceerde hij in 2005 zijn eerste lijn zonnebrillen gevolgd door onder andere een make-up- en kledinglijn. Tom Ford combineert klassieke eenvoud met subtiele details om zo een sexy look te creëren die altijd chique blijft.

Vingino

Vingino is het jeanslabel voor kids. Modisch, stoer en eigenzinnig. Met opvallende details, uitgewerkte modellen en vernieuwende wassingen komt het merk elk seizoen weer met een verrassende collectie jeans. Naast denim kent Vingino ook een uitgebreide collectie tops en jassen. Aangevuld met underwear, swimwear, footwear, eyewear en accessoires.